קטגוריה

מתבגרים

להצליח ובכל זאת להרגיש אשמה - על חווית חינוך ילדים עם ADHD
3 דקות קריאה
האם יש מקום לאשמה בהורות, במיוחד ביחס להורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז. מה באה האשמה לשרת? איך הורים יכולים ללמוד מהטעויות שלהם ולבצע בחירות טובות יותר בעתיד? מהי ההזדמנות לצמיחה אישית ולשינוי שהרגש הזה מזמן?
הרצון לתת, יותר.
4 דקות קריאה
המאמר בוחן את הרצון של אנשים עם ADHD לתת ולעשות יותר מאחרים כדי להרגיש שווים ומקובלים. הוא דן בגורמים הנוירולוגיים והפסיכולוגיים העומדים מאחורי צורך זה, כולל שחרור דופמין, אימפולסיביות והתשוקה להכרה ושייכות. המאמר מדגיש את החשיבות של אמפתיה אמיתית ואכפתיות לזולת, ולא של מניעים מרוכזים בעצמם, על מנת לשמור על השפעה משמעותית ומתמשכת. זה גם מעודד התבוננות פנימית ושיקוף עצמי כדי לנקות את הנשמה ולתעדף צמיחה פנימית על פני אימות חיצוני.
החזית והעורף ורף התפקוד
2 דקות קריאה
עיצומה של מלחמה וכאוס, ניכר שינוי לקראת חזרה לשגרה. אנו עשויים לחוש תחושת חוסר חשיבות בהשוואה למעשי הגבורה בחזית.
מה בוער בו
1.5 דקות קריאה
בעלי ADHD נוטים לקחת סיכונים. איך לקיחת סיכונים משפיעה על הפעילות המוחית של אנשים עם ADHD? אילו צעדים כדאי לנקוט כדי להפחית את הסיכון? חשוב להבין את הצורך האמיתי של הנטייה לסיכונים והמענה שהיא נותנת למתמודדים עם ההפרעה.
מחשבות שליליות לא בונות חוויות חיוביות
0.5 דקות קריאה
בעלי ADHD לוקים בכפליים. הם נוטים לפרש את המציאות לא רק בצורה שלילית, אלא בצורה שלילית ומכוונת נגד עצמם.
"אני רוצה את זה, חייב את זה – עכשיו!"
דקות קריאה
מה לעשות עם כל הצרכים הדחפים, הרצונות והקניות הלא נגמרות? לבעלי ADHD יש לרוב ה-מ-ו-ן צרכים דחופים מאוד, שחייבים להתמלא כאן ועכשיו. מכירים את זה? "אני רוצה ← צריך ← חייב ← עכשיו אם לא אני מת"…
מסכות או לא להיות ADHD
3 דקות קריאה
המאמר מתאר שבעה סוגים שונים של מסכות שאנשים עם ADHD יכולים לנעול על עצמם בניסיון להתאים לסטנדרטים החברתיים. המסכות כולן מסייעות להם להתקיים בחברה ולהתמודד עם הקשיים היומיומיים של ADHD, אך גם מונעות מהם להתפתח ולהביע את עצמם באופן אותנטי. כתוצאה מכך, הם מרגישים כאילו הם נפגעים ולא נראים ומתקשים להתקרב לעצמם ולאחרים. | טיפים כיצד להתגבר על המסכות ולאהוב את עצמם באופן אותנטי יותר.
חינוך - לאיין את הפון
דקות קריאה
האם אנחנו יודעים רק לשבור את הטלפון החכם, או שאנחנו מבינים גם איך לספק לו תחליף?