פּוֹסטוֹנים

חינוך נטול חיוך
נופל ממעלתו
לנטרל את המניעות
ונועל את הלב

20
9

לחיות עם ADHD חרדה ודיכאון זה כמו להיות מבוהל ועייף יחד.

זה פחד להיכשל, אך בלי דחף ליצור.

זה רצון שיהיו לך חברים, אך שנאה לשהיה בחברה אנשים.

זה צורך להיות לבד, אך לא להיות בודד.

זה אכפתיות מכל דבר שזז, וחוסר אכפתיות מכלום.

זה להרגיש הכל יחד בבת אחת, ולא להרגיש כלום.

זה ודאי  לא סנובי, או דווקא, או מרד.

זה יותר כמו לשרוד בחדר בריחה בלי פתח מילוט.

17
10

מדוד התקדמות, לא פער.
על מנת להיות מלא תקווה ודרייב –
השווא עצמך לאני הקודם שלך, לא לאני האידאלי

19
10

כאשר ה’ דוחף אותך לקצה –
בטח בו, לחלוטין.
כי יקרה אחד משני דברים –
או שהוא יתפוס אותך אם תיפול,
או שהוא ילמד אותך לעוף.

29
11

כשאתה אוסף את כל חלקי הפאזל והם עדיין לא מסתדרים כשהקשיים עקביים ומפתיעים מכיוונים לא צפויים כשנראה שהאורות דלוקים אך אין אף אחד שבאמת מפנים ואתה שואל את עצמך מה לכל הרוחות חסר פה האם זה אני או הוא או הפרעה – יתכן שזו הפרעת קשב לא מזוהה.

10
5

פרפקציוניזם אינו אלא חוסר ביטחון בהסוואה

14
7

מחשבות שליליות לא בונות חוויות חיוביות

13
14

האמיץ משלם את מחיר המאמץ, אך הנמנע משלם יותר

19
20

הַמַּכְפֵּלָה שֶׁל לַחַץ לְאֹרֶךְ זְמַן יוֹצֶרֶת יַהֲלוֹם.
פָּחוֹת זְמַן – יוֹצֵר קְרִיסְטָל
פָּחוֹת מִזֶּה – פֶּחָם
פָּחוֹת – עָלִים מְאֻבָּנִים
וְאַף פָּחוֹת – סְתָם עָפָר
פַּעַם הַבָּאָה שֶׁהַלַּחַץ מַכְרִיעַ אוֹתְךָ
וְנִדְמֱתָּ כִּי כָּשַׁלְתָּ,
אַל תַּחֲשֹׁב לְרֶגַע שֶׁהוּבַסְתָּ
אֵלּוּ יַהֲלוֹמִים שֶׁנֶּחֱצָבִים בְּעָמְקְךָ
מַזְרִיחִים אֶת אֹרְךָ.

7
2

אינך אשם בADHD שלך. אך אין אתה פטור מהתמודדות יעילה איתו.

19
14

תאבד שעה בבוקר,
ותבלה את שארית היום בחיפוש אחריה.
(ריצ’רד וויטלי)

בלילה, ידמה לך שמצאת אותה,
רק כדי לגלות בבוקר –
שהיא אבדה לך. שוב.
(אילת ווגברייט)

12
10

המשחק לנפש כמו הספורט לגוף
מפתח גמישות, מכניס חיות, מאתגר, מרענן, משפר כישורים בכל הגילאים.
ובשניהם מינון ואיכות משנים גורלות.

10
16

ואם ילד חי עם ADHD
הוא חי בבילבול.
וזו העבודה שלנו
ליישר את ההדורים
ולתת לו ולנו צ’אנס
להבין את עצמו,
אותנו
ואת החיים.

9
4

הדרך לעשות הווה טוב יותר,
היא ע”י פוקוס על עתיד גדול יותר.
האם כבר בנית גשר בין היום לחלום?

7
5

התנהגות לא ראויה –
היא רק התמודדות לא יעילה עם קושי.
למד כלים להתמודדות יעילה –
יעלם הקושי,
תשתנה ההתנהגות.
וזה תפקידו של המבוגר האחראי בשטח.

RAISING HUMAN BEINGS

9
4

עבור היעילות ואיכות החיים שלך
רשימת ה-Not To Do שלך חשובה
לא פחות מרשימת ה To Do
ודורשת יותר כנות ואומץ לאתר ולקיים אותה.

4
5

יצירתיות בלי יצירה גורמים דיכאון ונסיגה

18
6

לפני שאתה מאמץ יותר את כח הרצון,
נסה לצמצם את החיכוך עם הסביבה,
אולי יש דרך מותאמת יותר עבורך.

13
6

הילד שצריך הכי הרבה אהבה, יבקש אותה בדרך
הכי פחות אוהבת.

פרופ’ ראסל ברקלי

22
14

חיבוק בן 20 שניות
מוריד לחץ דם מקל על סטרס
גורם להפרשת אוקסיטוצין
ומחזק את הקשר בין שני אנשים!

10
5

יש ריגוש בחידוש
ויש דירבון בסיכון.
יש להשתמש
בערבון מוגבל
ובשיקול.

4
5

אין דבר כזה ”ילד רע” – יש
ילד כועס,
פגוע,
עייף,
מפוחד,
מבולבל,
אימפולסיבי –
שמביע את הרגשות והצרכים שלו
בדרך היחידה שהוא מכיר.
אנחנו חייבים לזכור את זה
עבור כל אחד ואחד מהם.

דר’ ג’סיקה סטפנס

5
3

1 זה הרבה יותר מ-0
גם אם הפחד משתק אותך –
כי לא נעים להתחייב
כי לא תתמיד
כי לא תצליח להשלים
כי זה לא מושלם
דע –
אחד זה הרבה יותר מאפס
כל מה שמוכפל באפס = אפס
אך מאחד אפשר ליצור ריבוי
אחד יוצר מומנטום
אחד נותן קיום.

13
8

אני: האם אני בודד או משועמם?
בטן: בוא נאכל משהו עד שנחליט

TotallyADD

17
26

אתה מקשיב משמע אני קיים

25
7

האם הADHD שלך הוא –
קש”ר = קשב וריכוז
או הפק”ר = הפרעת קשב וריכוז?
ADHD זה לא התר לעשות מה שאסור.
זה לא תירוץ להימנע ממה שאתה חייב.
זו סיבה טובה לעשות דברים אחרת.

19
6
15
8

התנהגות אלימה מכל סוג –  היא תוצאה של חולשה
איפה אתה משתמש בכוח מדומה, במקום בתקשורת בונה?

 

11
7