מסלולים
אימון אישי
תהליך בו את/ה לומד להכיר את עצמך מחדש ואת מאפייני הפרעת הקשב הספציפית שלך. אתה וההפרעה זה לא דבר אחד. יש לך אישיות עם מאפיינים ועוצמות, ויש את ההפרעה והקשיים שלה, באימון לומדים להבחין ביניהם, למנן ולמנף.
אימון הורי
בהנחיית הורים לADHD לומדים לשמר את הטוב, לשפר את הנדרש, ולמגר את שצריך מיגורבדרך הכי קצרה, מתוך הכרות מחודשת של הילד/מתבגר וההפרעה שלו, בעזרת גישה יחודית לADHD, תקשורת בונה, אווירה מכבדת והערכה הדדית שמהווה קרקע פוריה לשגשוג לכל בני הבית.
אימון זוגי
באימון זוגי לADHD לומדים להסיר את הלוט מעל המחטף שADHD גורם לזוג לחיכוך, ריחוק, זעם וכאב. כי כשיש הפרעת קשב זה לא רק אתה ואת.יש שותף נוסף שצריך להכיר ונהל. ADHD זה לא סיבה להאשים ולא תרוץ להתחמק- אלא הזדמנות לבעלות אמיתית על החיים האישיים והמשותפים לעתיד טוב יותר.
אימון אישי
העבודה שלנו היא להוציא את הכוחות הטמונים אל האור. לבצע, לפעול, ולא רק לשגות בחלום ודמיון. הקו המנחה באימון הוא שאין אדם שאין בו גדולה. לאדם עם ADHD אינטליגנציות מרובות – רק צריך לזהות ולשמר את מנגנוני ההפעלה.
אתה לומד להכיר ולהשתמש בכישורים ובחוזקות שלך, וממקום של עוצמה – לנהל את החיים מתוך בחירה. לא מתוך קורבנות, המנעות והדחקה.
אימון ל- ADHD הוא תהליך בו את/ה לומד להכיר את עצמך, מחדש, ואת מאפייני הפרעת הקשב הספציפית שלך. כי אתה וההפרעה זה לא דבר אחד. יש לך אישיות עם מאפיינים שלך, ויש את ההפרעה והקשיים שלה. צריך ללמוד להבחין ביניהם.
בתהליך האימוני ל- ADHD בין השאר, אתה:
הופך מאדם שמגיב
למקרים מזדמנים
שמנהלים אותך, לאדם
שגורם לדברים
לקרות.
מתעלה מחיים של היגררות ומקרה, לחיים של יוזמה.
מקבל תהודה לאישיות שלך, וכלים להתמודד עם הקשיים שההפרעה מערימה עליך.
לא עוד נטל על הלב ועל החברה, אלא אדם עם חזון ודרכי פעולה.
אימון הורי
הורים שרוצים להבין את המנגנונים שגורמים לאתגרים המתחדשים עליהם ועל הילדים/מתבגרים שלהם.
הורים אלו מסתכלים להתמודדות בעיניים ושואלים את עצמם:
מה עוד אנו צריכים לדעת כדי להיות ההורים הכי טוב לילד הזה שה’ ברך אותנו בו? מה אנחנו צריך ללמוד היום, כדי שהנער לא יתרחק מחר?
מה אנו יכולים
לעשות כדי לתת לו את הקרקע הכי פוריה לגדול בה, ושגם אנו נחיה עם זה בשלום? עם איזה ארגז כלים אנו יכולים לשלוח
אותו לחיים?
האם אנו מבססים את ההחלטות הקשורות לילד על נתוני אמת מבוססים ובדוקים, האם אלו החלטות שבאות מתוך הבנה נטולת פחדים וסטיגמות?
והכי חשוב – מי זה הילד/מתבגר שלי, ומה זאת ההפרעה הזו?
בהנחיית הורים לADHD לומדים להכיר מחדש את הילד/מתבגר ואת ההפרעה ולדעת להפריד ביניהם, ליצור תקשורת בונה, באווירה מכבדת שמהווה קרקע פוריה לשגשוג לכל בני הבית.
- מתוך ידע עדכני, מבוסס מחקר וניסיון מעשי – אנחנו לומדים יחד להכיר את הפרעת הקשב הספציפית של הילד/מתבגר שלך וההשלכה עם עולמו הפנימי והחיצוני: כישורי ארגון התארגנות, למידה, התמודדות רגשית וחברתית .
- לומדים להפריד בין הילד להפרעה, להורות, להשפעת הסביבה.
- מתאמנים בכלים לתקשורת בונה עם הילד/מתבגר להקניית גבולות ויכולת קבלת מרות מתוך חום ואהבה, כבוד והערכה.
- מחזירים להורים את החיבור למשאבים הפנימיים והמסוגלות לתפקוד הורי סמכותי ובריא על מנת שיקנו לילד דימוי פנימי חיובי עמו יצא להתמודדות חייו בצורה מיטבית.
- בונים יחד מבנים, הרגלים והתניות לשיפור האקלים המשפחתי ותפקוד התא המשפחתי.
- לומדים לפצח את האתגר באחאות שיש בה הפרעה. איך זה עבור האחים לחיות בצל הADHD של אחי/אחותי/ההורה שלי?
לומדים לשמר את הטוב, לשפר את הנדרש, ולמגר את שצריך מיגור בדרך הכי קצרה.
כאן לומדים לקחת את המשפחה לידיים, והופכים מהורים ריאקטיבים (תגובתיים) להורים פרו-אקטיביים (יוזמים).
כי מה שעבד והיה נכון לכל שאר הילדים, לא עובד עם הילד שניחן בהפרעת קשב.
אבל מה שנכון לילדים עם הפרעת הקשב, נכון ומתאים לכולם.
אימון זוגי
בעלי ADHD מאופיינים בהתמודדויות מגוונות, ברגשות סוערים ורוב דרמה בחיים. זה ככה כשאת.ה לבד על הADHD שלך, ועוד יותר כזוג. אימון זוגי לADHD מתמודד עם הסוגיה הזו לגווניה ופיתרונותיה.
כאשר לשני בני הזוג יש ADHD , זה יבוא לידי ביטוי אחרת אצל כל אחד מהם. זה יסעיר את המערכת הזוגית.
קל וחומר כשזה נישואים “מעורבים” – כשלאחד יש ולשני אין ADHD. הקשיים יובילו לשאלות מהותיות, לא רק לגבי אותו נושא, אלא אך לגבי הקשר עצמו.
אין זה סוד שאחוז הגירושין בקרב בעלי ADHD גבוה מהממוצע. אך גם אם לא מגיעים למדרגות הרבנות, הקשיים לא נעלמים ופוגשים את הזוג ואף מבלבלים את המשפחה כולה. כי כשיש למישהו במשפחה ADHD – זה משפיע על כולנו ולפיכך זה הסיפור של כולנו.
באימון זוגי אנחנו לומדים יחד איך ADHD משפיע על הזוגיות, האם זו בעיה או יתרון.
האם זה הסיפור שלו – שלה – שלנו? ומה החלק של כל אחד בסיפור הזה.
האימון הזוגי לADHD עונה על הנושאים הבאים -
איך מנהלים בית כששיגרה והרגלים לא מתקבעים שם?
איך מנהלים את הסמפטומים של פיזור, שיכחה, דחינות, אימפולסביות ושאר חלקי ההפרעה?
איך מתמודדים עם הרכבת הרים הרגשית?
איך לא להפוך לשעון המעורר / מזכירה / כונן חיצוני של בן/בת זוגי ועדין לסמוך עליו.ה?
האם תתכן אהבה על אף כל הקשיים והכשלונות?
איך לאזן בין התפתחות אישית – לזוגית – למשפחתית?
אחרי שנשחקנו מההישרדות הטכנית של החיים שמועצמת על ידי ADHD, איך להחזיר את הטעם לחיים?
מתאמנים בתקשורת חיובית ובונה
לומדים לקום נכון מנפילות, לסלוח, ולהשתמש בכישלון לקידום קשר בריא והצלחה.
מתאמנים בבנין בית מתוך הדדיות, הקשבה, אמפתיה, ערכים ואהבה.
לומדים לקום נכון מנפילות, לסלוח, ולהשתמש בכישלון לקידום קשר בריא והצלחה.
מתאמנים בבנין בית מתוך הדדיות, הקשבה, אמפתיה, ערכים ואהבה.